Parte Hartzaileak

Aurtengo Parte-Hartzaileak:

Mila Amurrio/Mari Luz Esteban. EHUko irakasleak eta Ikerketa Feministak eta Generokoak Masterreko Zuzendariak.

Ikasketa Feministak eta Generokoak Masterra gizarte eta lege zientzietako ikerkuntzara bideratuta dago. Bere helburu orokorra diziplinartekoa eta espezializatua den formazioa eskaintzea da. Masterrak 60 kreditu ditu eta Euskal Herriko Unibertsitatean lanean dauden berrogei irakasle baino gehiagok hartzen dute parte bertan (hamaika sail eta bost zentro). Masterrak doktorautzarako sarbidea ahalbidetzen du. Tesi bat egin ahal izateko nahitaezkoa da 300 kreditu gaindituta izatea eta master titulua izatea. Ikasketa Feministak eta Generokoak Master honez gain, Euskal Herriko Unibertsitateak egiten duen graduondoko ikasketetan badago Master Profesional bat, Emakume eta Gizonen Berdintasun Masterra, Gipuzkoako Campuseko Zuzenbide Fakultatean, Berdintasun Agenteen formaziora zuzendua; eta baita berariazko ikasgaiak eta edukiak bestelako master eta doktorautza programetan. Masterra ikerkuntza jardunera dago bideratuta, doktorego ikasketen aurreko urrats gisa.

Edurne Jimenez eta Eva Alfama (Seminari Interdisciplinar de Metodologia de Recerca Feminista (SIMeF) )

SIMReF (Seminario interdisciplinar de metodologia de investigación feminista) es un espacio de encuentro, debate y formación desde donde se realizan diferentes actividades para promover y profundizar en la epistemología y la metodología de investigación feminista

Surge en 2008 al constatar que, a pesar de los importantes avances que se habían hecho para reconocer el feminismo como perspectiva teórica y política, su desarrollo como metodología de investigación todavía era incipiente. Ha llevado a cabo diferentes acciones en este ámbito: ciclos de conferencias, seminarios virtuales (en castellano e inglés), seminarios permanentes (en Barcelona y Donostia) que han ido sirviendo para tejer redes nacionales e transnacionales, culminando en la celebración de las I Jornadas de Investigación en Metodología Feminista, celebradas en marzo de 2011 en Tarragona. El curso 2013/14 continúa con los seminarios virtuales y los seminarios permanentes en Barcelona y Bilbo que se desarrollan como espacios de formación y debate oriantados a jóvenes investigadoras y feministas y como novedad, realizará dos cursos semipresenciales de formación intensiva en metodología feminista de análisis de datos cuantitativos y cualitativos. Además, llevará a cabo otras actividades de difusión.

Marisa Perez Colina (Nocionescomunes)

Nocionescomunes nace en Madrid como un proyecto de formación política para todas aquellas personas que quieran intervenir sobre la realidad desde una perspectiva crítica, construyendo colectivamente formas de pensar y actuar que permitan orientarnos en un mundo que nos aturde por medio de infinitas narrativas de poder. La idea de nocionescomunes parte de la necesidad de crear un grupo de cursos, seminarios y talleres en los que se puedan abordar algunas de las problemáticas que más interesan a distintos movimientos sociales.

Afrontadas desde varios ejes de trabajo (feminismos, postcolonialidad, producción cultural, crisis global o metrópolis) el proposito que persigue este proyecto es el de articular circuitos de autoformación y reflexión crítica que caminen al margen de los canales clásicos de discusión académica y universitaria. Lejos de pretender replicar los sistemas de formación tradicionales, nocionescomunes se propone como un lugar de encuentro e intercambio de saberes, donde el centro de la formación sea la investigación colectiva y la valorización de lo subalterno como punto de partida y espacio de análisis desde donde experimentar con la construcción de discursos críticos.

Unos valores que surgen de la cooperación en materia de formación e investigación, con el objetivo de sedimentar formas de pensar y hacer arraigadas en nuevos principios políticos y sociales. Una capacidad de condensar y propulsar otros itinerarios de formación y discusión crítica que muestran su importancia en unos momentos en los que la mercantilización y la esclerotización de la construcción del saber, sometida a la dictadura del curriculum, han hecho que una buena parte de la producción intelectual haya quedado normalizada y acomodada en los horizontes de múltiples poderes. nocionescomunes pretende ser un espacio de agitación del pensamiento, donde la formación y creación de las herramientas de análisis, necesarias para interpretar el mundo que nos rodea, sean discutidas y construidas en colectivo.

Junto con la postcolonialidad, metrópolis y producción cultural, los feminismos es constituye uno de sus ejes de trabajo.

Miren Aranguren eta Edurne Epelde (Emagin-Bilgune feminista)

Erakunde feminista moduan definitzen du Bilgune Feministak bere burua, euskal feminismoan kokatutako erakundea, alegia. Oro har, bai hizkuntza, bai irudia, bai lan estiloan feminismoa du ardatza. Sexuen arteko botere erlazioak gainditzea dute helburu beraien eguneroko jardunean eta emakumeon eskubideen aldeko borroka da beraien lanaren ardatza. Euskal Herrian feminismoaren bilgunea izan direla eta izan nahi dutela aitortzen dute, euskal feminismoa artikulatzeko eta dinamika feminista sendotzeko oinarri sendoak jarriz.

Las Kapritxosas clown taldea

Pailazo emakume taldea da, bere burua feministatzat definitzen duena: “Zergatik feministak? Gure elkartzeko gunea emakumeentzako jabekuntza eskola bat izan zelako eta denoi elkartzen gaituena delako. Denok argi daukagulako mundu berri eta zoriontsuagoa lortzeko kontzientzia feministaren garrantzia. Feminismoak gizarte eraldaketa eta aniztasunerako (sexuala, hizkuntzakoa, …) borrokatzen jarraitzen erakusten digulako, beste gauza askoren artean!” diote beraien blog-ean. Basauriko Emakumeentzako Jabekuntza Eskolako Clown tailerraren bitartez elkar ezagutu zuten eta ikasten ari zirela elkarbanatzeko espazioak nahi zituztela erabaki zutela adierazten dute: horrela sortu zen taldea. “Kapritxosak garela esaten dugu gauzak beste era batean egiteko eskubidea aldarrikatzen dugulako; elkarrekin, irriekin, horizontalki eta zergatik ez: kapritxoa dugulako”.

2013ko gonbidatuak:

Aintzane Rincón Díez.

Historia Garaikideko Doktorea EHUn. Bertan irakurri zuen bere tesia: Genero irudikapenak espainiako zineman (1936-1982): Ereduak eta pitzadurak, 2012ko ekainaren 15ean. Santiago de Compostelako Unibertistateko Juana de Vega Catedra saria jaso du, 2013.

Frankoren diktaduraren hasieratik 1982. urtera arte nagusi izan ziren feminitate eta maskulinitate ereduen azterketa egin du. Zinemak eredu edota identitateen eraikuntzan izan duen, eta oraindik duen, eragina abiapuntutzat hartuta, garai bakoitzean ekoiztu ziren pelikulak erabili ditu oinarrizko iturri gisa. Izan ere, zinemak imajinario kolektiboa islatzeko gaitasuna ez ezik, bere eraikuntzan aktiboki lan egiteko duen ahalmena ere nabarmendu du. Zinemak modu aldakorrean erregimenaren bilakaerarekin bat zetorren emakume eta gizon kontzeptua irudikatu, imajinatu eta definitzen lagundu zuen eta hori da, hain zuzen, doktorego tesian ikertu duena.

Gaur egun ahozko historiako proiektu batean ari da lanean. Orain arte burututako identitate eta zinema uztartzen dituen lan horreri testigantza pertsonalen azterketa interpretatiboa gehituz.

“Gizarte modernoaren esperientzia Espainian, 1970-1990” Unibertsitateko Ikerketa Taldeko kidea da eta, aldi berean, AHOAko (Ahozko Historiaren Artxiboa) kidea eta bazkidea ere bada.

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Saioa Hernandez:

Psikologo eta sexologoa, berdintasun teknikaria izateaz gain. Sexologa bezala, Basauriko sexu-hezkuntza integralerako proiektuaren koordinatzailea da, eta lan horren baitan aholkularitza, formakuntza edo sentsibilizazio kanpañak burutzen ditu. Esparru berean formakuntza esperientzia ugaritan parte hartu du, bai ahalduntze eskolekin, hezkuntza eragileekin edo osasungintzako profesionalekin lanean. Berdintasun esparruan ere, koordinazio eta formakuntza lan ugari egin ditu hainbat udalerri eta elkartetan, eta psikologo bezala, emakumeentzako atentzio zerbitzutan parte hartu du Elorrio edo Barakaldo bezalako udalerritan, sexu-erasoak, auto-estimaren lanketa, tratu txarrak edo harreman-arazoak bezalako esparruetan esperientzia handia lortuz.

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Maite Garbayo Maeztu

(Iruñea, 1980)es crítica de arte e investigadora. Licenciada en Historia del Arte por la Universidad del País Vasco y Maestra en Teoría Estética por la Universidad Nacional Autónoma de México. Como crítica de arte, colabora habitualmente con A*Desk, ha escrito diversos textos en catálogos y monografías de artistas y es editora de la revista pipa. Actualmente
escribe su tesis doctoral, en la que explora la relación entre las teorías
feministas y las prácticas performativas y es investigadora invitada en el Programa de Estudios de Género de la Universidad Nacional Autónoma de México.

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Raquel (Lucas) Platero:

Activista por los derechos lgtbq, es docente en educación secundaria y en varios programas universitarios de postgrado en género e igualdad. Tiene una licenciatura en Psicología, Master en Evaluación de Políticas y ha cursado el Programa de doctorado en Perspectiva de Género en las Ciencias Sociales (Universidad Complutense). Desde 2003 forma parte de los proyectos europeos MAGEEQ, QUING y HERMES investigando sobre sexualidad e interseccionalidad en las políticas públicas, la homofobia y la violencia de género. Así mismo tiene una línea de trabajo sobre memoria y sexualidad, ligada al proyecto de investigación dirigido por Raquel Osborne, en el que ha participado en el libro y la exposición “Mujeres Bajo Sospecha”. Sus Últimas publicaciones incluyen la coautoría de “Herramientas para combatir el bullying homofóbico” (Madrid: Talasa, 2007), coordinación de “Lesbianas. Discursos y Representaciones” (Melusina: 2008) e “Intersecciones. Cuerpos y sexualidades en la encrucijada” (Bellaterra: 2012). También ha publicado en revistas como Critical Review of International Social and Political Philosophy, Feminista Legal Studies, Journal of Iberian Studies, LES Online, Socialno delo, Política y Sociedad, Bagoas,  y Sexualities. sobre la (ex)inclusión de las sexualidades no normativas y la interseccionalidad en las políticas de igualdad.

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Cecilia Montagut:

Cecilia Montagut, trabaja en producción y dirección en el medio audiovisual. Llega al estado español proveniente de Argentina en la década de los 90 con estudios de dirección cinematográfica y psicología bajo el brazo. Después de varios años se consigue introducir en el mundo audiovisual trabajando en producción y, eventualmente, en dirección en publicidad, institucionales y televisión. Paralelamente se sigue formando y realizando trabajos propios como cortometrajes. En 2010 se encarga de la realización, documentación, edición y producción del documental “Memoria y sexualidad de las mujeres en el franquismo” que condensa, a partir de 15 horas de metraje concentradas en poco más de una hora, los diferentes puntos de vista e investigaciones realizadas en el seminario del mismo nombre, en un intento de reflejar una visión nueva, original y profunda del sometimiento al que fueron sometidas las  mujeres en el periodo franquista y, también, las voces disidentes, que las hubo..

Begirada Feministak 2012:
Silvia L. Gil Madrildarra da, filosofian doktorea bertako unibertsitate atonomoan. Ikerketa zein aktibismo feministan aspalditik aritua, 2011n zeresan handia eman duen Nuevos Feminismos, Sentidos Comunes en la Dispersión liburua kaleratu zuen, zeinetan hiru ardatzen arabera (autonomia, ezberdintasunak, globalizazioa) azken bi hamarkadetan espainiar estatuan eman diren feminismo ezberdinen inguruko ibilbide historikoa emateaz gain, etorkizunerako proposamenak ere egiteko kapaza den. Dudarik gabe aurten aukeratu dugun gaia eztabaidatzeko pertsona egokia da Silvia. Bere liburua osotasunean hemen deskargatu daiteke, dohainik edo bere argitaletxeari laguntza bat emanez.
Silvia L. Gil es doctoranda en Filosofía de la Universidad Autónoma de Madrid con una tesis sobre filosofía de la diferencia y teoría feminista contemporánea. Consultora de la Universidad Oberta de Catalunya en la que imparte las asignaturas “Introducción a las Ciencias Sociales” y “Psicología de las relaciones de autoridad y poder”. Investigadora UN- INSTRAW (2008- 2010). Investigadora en diferentes proyectos de mujeres, precariedad y nuevos feminismos en la Universidad de Castilla la Mancha (2006- 2007) y en la Universidad Complutense de Madrid a través del Instituto de Investigaciones Feministas (2006- 2008). Sus líneas de especialización incluyen la filosofía en los campos mencionados, los feminismos críticos, las migraciones y las relaciones entre medioambiente, género y salud. Es activista feminista y ha participado activamente en la construcción de espacios sociales y en diferentes proyectos de auotorganización colectiva.  Entre sus publicaciones se encuentran diversos artículos en libros, revistas y periódicos, destacando la autoría de los libros: Nuevos Feminismos. Sentidos comunes en la dispersión. Traficantes de sueños, Madrid, 2011; y Desigualdades a flor de piel: las cadenas globales de cuidados, ONU- MUJERES, Madrid, 2011 (junto a Amaia P. Orozco).
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Feministes indignades Bartzelonan sortu zen kolektiboa da, M15eko mobilizazioetan Catalunya Plazan. Gizarte berri baterako oinarriak finkatzeko ahaleginetan herri mugimendu zabala eratzen ari zen unean bertan feminismoaren aldarrikapenak kaleratu eta “iraultza feminista izango da ala ez da izango!” lemapean, lanari ekin zioten, estatuko ekimen interesgarri eta indartsuenetako bat sortu eta garatuz. Informazio zabala duzue beraien blogean.
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Kattalin Miner kazetaritzan lizentziatua eta “Literatura Konparatua: Literatur eta kultur ikasketak” masterra UAB-n burutua, euskal poesian gorputzaren inguruko irakurketen inguruko ikerketa lanarekin. Aktibista feminista 16 urteetatik, Herne Neska Taldeko sorreran kide, eta egun, Medeak, kolektibo transfeministako kidea. Besteak beste, Euskal Herri mailako, zein estatuko sare feministekin lanean diharduena. Argitalpenen artean “Genero eta sexualitateen dantza: literaturatik kalera eta kaletik literaturara” Desira desordenatuak: queer irakurketak (euskal) literaturaz (2010) liburuan eta prentsan hainbat kolaborazio.
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Miren Gaztañaga Arte Ederretan lizentziatua da. 1999 geroztik Antzerkiola Imaginarioa / Fábrica de Teatro Imaginario konpañiako kide da. Beste batzuen artean “8 olivetti poetiko”, “Mundoposlki” edo “Yuri Sam” bezalako muntaietan parte hartu du. 2004 urtean “Gau bakar bat” dantza piezan parte hartzen du Moare dantza konpañia eta Amarauna-rekin batera. 2007An “Cronica de la noche abierta” monologoa burutzen du Transhumantes konpañiarekin. Geroztik “Errautsak” muntaian, telebistako hainbat saiotan (ETB3 zein ETB1ean) parte hartu du eta baita Sagarroi musika taldearekin disko bat grabatu eta biran aritu. Azkenaldian dantza, antzerkia eta performance-aren arteko nahasketan du interesa eta horren adierazle da “Stereo” pieza, berak sortua, zeinetan genero identitateen inguruko hausnarketa eskenifikazio bizi eta musikatuarekin azaltzen zaigun.
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Oihana Garro Larrañaga (Arrasate, 1979) Arte Ederretako Eskultura Departamentuko irakasle eta ikertzailea da, eta Berria egunkariko arte kritikaria. Amaitu berri du “Sobre la construcción del sujeto y el arte. Una reflexión con Nan Goldin” tituludun Doktorego Tesia eta bereziki interesatzen zaizkio gaur egungo testuinguruan subjektuaren bestelako eraiketa baterako arteak eskaintzen dituen aukerak aztertu eta praktikan jartzea. Bere hainbat testu eta prentsa-kolaborazio hemen topatu ditzakezue, eta “Aprender a mirar, la mujer como sujeto activo de la representación” testua ere deskargatu dezakezue.

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